9. Pamatovák - Systém spojování (3)
Kostky jsou vrženy. Ale že by i v Pamatováku?
Nebylo snad cesty zpět? Dalo by se to tak říct. Byla cesta pouze dopředu.
Žáci měli za úkol se rozdělit do dvou týmů a každý tým dostal seznam 15 slov. Ten si měli příběhem spojit, aby si všechna slova zapamatovali. Následovala zajímavější část.
Dva týmy stály na jedné straně třídy v zástupech. Každý tým měl svou kostku, kterou hodil a počkal, jake mu padne číslo. Jejich cíl byl na druhé straně třídy. Na lavici byly čísla od jedné do šesti a pod nimi byla různá slova. Bylo tam 30 slov z obou týmů.
Ten, co hodil kostkou například č. 2, se rychle přemístil k lavici na konci třídy a ze sloupečku pod č.2 vybral slovo, které patřilo jeho týmu. Pokud už tam žádné takové slovo nebylo, musel tam přesto jít, vrátit se a teprve potom mohl házet ten druhý.
Cílem bylo mít seřazené ve svém týmu všechna jejich slova popořadě, v jakém si je zapamatovali.
Druhá aktivita byla doslova pohádková. Opět jsme vytvořili dva týmy a kapitány jsem si vzal na chodbu, kde jsem jim přečetl příběh. Jejich cílem bylo předat ten příběh dalšímu a ten dalšímu, dokud to nedošlo k poslednímu. Poslední měl za úkol mi ho opět říct.
V původním příběhu totiž bylo vybraných 10 slov, za které, když si je správně předali, mohli získat body. Nebylo to nic jednoduchého, oba týmy získaly po 3 bodech.
Přesto byla pohoda a příjemná atmosféra. A paměť. Tu jsme potrápili opravdu důkladně.